App jij naar de klantenservice?

66 13 Community Barometer

Nuon heeft nog geen WhatsApp voor klantvragen. Zou je gebruik maken van de WhatsApp service als we dit aanbieden?

Vind jij WhatsApp een waardevolle toevoeging aan onze huidige klantenservice kanalen? Steeds meer bedrijven openen een Whatsapp-groep voor service vragen. Zou jij WhatsApp gebruiken als je een vraag hebt aan onze klantenservice?

Laat je mening achter en help ons om onze klantenservice te optimaliseren!

Heb je weleens WhatsApp gebruikt om een vraag te stellen aan een bedrijf?

Op welke manier neem jij het liefste contact op met Nuon als jij vragen hebt?

Zet de opties in de juiste volgorde

Selecteer minimaal 1 antwoord(en) en maximaal 5 antwoord(en) antwoorden (verplicht om in te vullen)

    • Nuon Forum

    • Facebook

    • Twitter

    • Telefoon

    • WhatsApp

  • Sleep de opties

Licht in een reactie op dit onderzoek je antwoorden toe:

Waarom vind je het wel of juist geen goed idee dat Nuon start met het aanbieden van klantenservice via WhatsApp?

13 reacties op dit onderzoek

mvdg
mvdg
Ervaren
2649 Posts : 50 2649 Blogposts : NULL 2 jaar geleden heb whatsapp nu op 3 staan omdat deze mogelijkheid er nog niet is zodra deze er wel is zou ik als ik vragen heb eerder geneigd zijn de vraag via whatsapp te stellen
Barry
BarryBarry
Moderator
619 Posts : 938 619 Blogposts : NULL 2 jaar geleden Kijk, dat is goed om te weten mvdg. Dankjewel voor het laten weten :-)
Robert Spanjaard
Robert Spanjaard
Nieuwkomer
324 Posts : 4 324 Blogposts : NULL 2 jaar geleden Whatsapp zou een goede toevoeging zijn inderdaad, omdat dat ook goed bruikbaar is tijdens een stroomstoring. :)
RonaldM
RonaldM
Nieuwkomer
377 Posts : 7 377 Blogposts : NULL 2 jaar geleden Mijn gemeente gebruikt ook WhatsApp en daar heb ik nu al een paar keer gebruik van gemaakt. Het ging dan om een kapotte lantarenpaal en zwerfvuil, gemakkelijk een foto maken en met een toelichting versturen. De reactietijd was snel en het is ook steeds snel opgepakt, dat laatste is denk ik in alle gevallen belangrijk maar WhatsApp geeft die suggestie van snelheid helemaal.
meegja
meegja
Beginner
1597 Posts : 13 1597 Blogposts : NULL 2 jaar geleden Slechte zaak. Het is misschien wel handig maar afhankelijkheid van social media wordt te groot. Plus, privacy van WhatsApp (= Facebook) is onbetrouwbaar. Gewoon normaal telefoon, mail of formulier op de site, helemaal niks mis mee mits het bedrijf (Nuon in dit geval) bereid is om daar genoeg mensen voor in te zetten.
Danny Steigerwald
Danny Steigerwald
Nieuwkomer
3073 Posts : 0 3073 Blogposts : NULL 2 jaar geleden Goedemorgen,

Ik vindt persoonlijk WhatsApp wel erg interessant. Het gaat om de kracht en snelheid van communicatie waarbij het persoonlijker is dan sommige zaken via bijvoorbeeld Twitter. Zoals RonaldM zegt, reactietijd en eenvoud door het gemakkelijke gebruik!

Kijkende naar alle vormen van contact is het helder dat WhatsApp sneller en groter wordt, zowel c2c als b2c. Ik wil hier graag eens over sparren met de verantwoordelijke binnen Nuon, vanuit mijn expertise heb ik hier veel ervaring mee en kan ik mijn ideeën hierover uitwisselen.

Gr! Danny Steigerwald
PeterJdeBruijn
PeterJdeBruijn
2081 Posts : 5 2081 Blogposts : NULL 2 jaar geleden ik heb op verschillende manieren geprobeerd info te krijgen van Nuon, maar ze vertellen wat ze kwijt willen maar geven meestal geen echt antwoord op je vraag. Diegene die beantwoorden zitt3enop een service desk zijn nie de mensen die weten hoe het werkt weten alleen wat hen verteld is hoe het werk en kunnen dus weinig toevoegen als het standaard antwoord niet voldoet. Je geeft vanzelf op met vragen stellen, ook ik, ik ben nu bij een andere provider en bespaar best geld. Ik zat mijn hele leven al bij Nuon maar ze konden het niet de moeite waard maken om te blijven zonder dat ik mijn rechten opgaf met een nieuw contract of konden uitleggen waarom dat zo gunstig voor mij zou zijn om dat te doen.
Twitter, Whatsup en forums isoleren je van de wereld met vragen met Facebook kijken anderen mee dat maakt ze wat eerlijker soms

Eugene
EugeneEugene
Moderator
2332 Posts : 826 2332 Blogposts : NULL 2 jaar geleden Dank jullie allen voor de reacties.

@RonaldM, dat is een mooi voorbeeld zeg. Dat zou bijvoorbeeld ook met het doorgeven van meterstanden van pas komen. Weet je nog hoelang het ongeveer duurde voordat je antwoord kreeg?

Welke reactietijd vinden jullie zelf realistisch voor een bedrijf als Nuon?
Eugene
EugeneEugene
Moderator
2332 Posts : 826 2332 Blogposts : NULL 2 jaar geleden
PeterJdeBruijn schreef:

ik heb op verschillende manieren geprobeerd info te krijgen van Nuon, maar ze vertellen wat ze kwijt willen maar geven meestal geen echt antwoord op je vraag. Diegene die beantwoorden zitt3enop een service desk zijn nie de mensen die weten hoe het werkt weten alleen wat hen verteld is hoe het werk en kunnen dus weinig toevoegen als het standaard antwoord niet voldoet. Je geeft vanzelf op met vragen stellen, ook ik, ik ben nu bij een andere provider en bespaar best geld. Ik zat mijn hele leven al bij Nuon maar ze konden het niet de moeite waard maken om te blijven zonder dat ik mijn rechten opgaf met een nieuw contract of konden uitleggen waarom dat zo gunstig voor mij zou zijn om dat te doen.
Twitter, Whatsup en forums isoleren je van de wereld met vragen met Facebook kijken anderen mee dat maakt ze wat eerlijker soms



@PeterJdeBruijn Op Twitter en in de community kijken ook andere mensen mee. Vooral de community is er om klanten met elkaar in contact te brengen en informatie met meerdere klanten te delen.

Het kan natuurlijk zijn dat jij vindt dat onze contracten of de voorwaarden daarvan niet bij jou passen. Dat vinden we jammer. Net zoals we het jammer vinden dat je naar een andere leverancier over bent gestapt. We hopen evengoed dat je daar goed zit.
RonaldM
RonaldM
Nieuwkomer
377 Posts : 7 377 Blogposts : NULL 2 jaar geleden
Eugene schreef:

Dank jullie allen voor de reacties.

@RonaldM, dat is een mooi voorbeeld zeg. Dat zou bijvoorbeeld ook met het doorgeven van meterstanden van pas komen. Weet je nog hoelang het ongeveer duurde voordat je antwoord kreeg?

Welke reactietijd vinden jullie zelf realistisch voor een bedrijf als Nuon?

Sorry voor de late reactie, ik kreeg geen melding via het forum. Maar ik heb nu een paar keer iets doorgeven en steeds dezelfde dag terugkoppeling dat het Was opgepakt of doorgeven. Al de meldingen zijn ook concreet opgepakt.
Henri
Henri
Nieuwkomer
3763 Posts : 2 3763 Blogposts : NULL 1 jaar geleden De toevoeging van Whatsapp is handig, om Mijn Nuon er nogal vaak uit ligt :-) Alternatieven zijn dan handig.
ellobo
ellobo
Nieuwkomer
4111 Posts : 3 4111 Blogposts : NULL 1 jaar geleden Als Whatsapp net zo slecht werkt als de andere mogelijkheden zoals b.v. Facebook dan niet mee beginnen, klanten worden dan blij gemaakt met een loze ballon.
Eerst zou het NUON sieren als antwoorden en toezeggingen die je bij Facebook krijg ook eens goed te behandelen.
silvie
silvie
Nieuwkomer
5038 Posts : 0 5038 Blogposts : NULL 7 maanden geleden Ik vind het ronduit belachelijk dat ik geen mailadres krijg waar ik als klant contact kan leggen. ( en dan bedoel ik niet het contactformulier van jullie. Ik wil graag ook een bewijs als ik wat gestuurd heb , en niet alleen een antwoord via automatische mail waar je niet op kunt reageren dat jullie binnenkort contact opnemen, en ik niet eens mijn eigen verhaal kan terug lezen. . En als ik terug gebeld wordt heb ik geen bewijs wat er gezegd wordt. Is dat allemaal om die reden ? Ik zou graag alle situaties uitprinten van elke keer dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt, en dat ik terug kan refereren naar eerdere vragen en antwoorden zodat we uiteindelijk tot het juiste antwoord komen of het bewijs dat de politiek correcte antwoorden steeds nergens toe leiden en dat je dan met het hele uitgeprinte zaakje naar de geschillen commissie kan zodat ze daar kunnen zien hoe je door het bedrijf als consument steeds met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Whatsapp ??? Welk zichzelf niet respecterend bedrijf heeft niet eens een email adres... regel dat maar eerst . Of moet ik van elk ingevuld contact formulier een foto maken en elk telefoon gesprek opnemen ?

Reageer op dit onderzoek

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)